V minulém ročníku se s největším zájmem účastníků setkaly příspěvky věnované zákazníkům a trendům poptávky. Program nadcházejícího Retail Summitu proto přisuzuje představení lokálních i globálních trendů poptávky velký význam. Organizátorům se v rámci této snahy podařilo zajistit i exkluzivní prezentaci globálního výzkumu trendů poptávky GfK Roper Reports Worldwide, kterou přednese Nick Chiarelli z Velké Británie.
Výrobci a obchodníci, kteří chtějí na budoucím trhu uspět musí umět předvídat trendy spotřebního chování. To vyžaduje skutečně vizionářský a kreativní přístup, a rovněž co nejkvalitnější analytické podklady o globálních klíčových trendech. Ty systematicky monitoruje GfK Roper Consulting prostřednictvím 30 000 osobních rozhovorů, které se každoročně uskuteční se spotřebiteli v 25 různých zemích (včetně České republiky). Jejich výstupem jsou Roper Reports Worldwide - analýzy, v jejichž rámci bylo identifikováno 18 klíčových globálních trendů, které jdou napříč všemi kategoriemi produktů. Trendy byly kategorizovány podle 4 základních oblastí, které určují spotřební chování.
Geografické trendy:
- východ a západ se prolínají
Trendy životního stylu:
- domov je tam, kde jste vy
- sbližování přináší flexibilitu
- promíchávání kultur
- snaha o zdravý životní styl
- život v pohybu/za pochodu
- pragmatický materialismus
- náhrada starých médií novými
- osobni doporučení namísto klasické reklamy
Trendy životního cyklu:
- měnící se charakter rodiny
- stárnoucí populace
- urbanizace a migrace
- zaneprázdněnost
Trendy založené na hodnotách:
- touha po autenticitě
- honba za úspěchem
- globální úzkost
- snaha o relaxaci
- spotřebitel přebírá vedení
Zejména poslední trend je pro český a středoevropský maloobchodní trh zcela zásadní a bude jistě jednou z nosných myšlenek celého Retail Summitu 2007. Česká republika je jedním z trhů, na kterých se zásadní posuny ve spotřebním chování studovaly. I proto jsou výsledky srovnávací studie, kterou v úvodním programovém bloku Retail Summit 2007 bude prezentovat Nick Chiarelli, očekávány s velkou zvědavostí.
Další informace: Nick Chiarelli, tel.: +44 207 890-9553, nick.chiarelli@gfk.com
Informace o Retail Summitu 2007 jsou k dispozici na http://www.retail21.cz/summit či na sekretariátu konference, tel: +420 251 117 521, e-mail: konference@incoma.cz