Expandia Banka rozšířila svou nabídku o úvěrové produkty

14.10.1999 | ,
ÚČTY A SPOŘENÍ


perex-img Zdroj: Finance.cz

Od 4. října 1999 nabízí Expandia Banka (EB) svým klientům dva úvěrové produkty - Osobní úvěrovou linku a Osobní úvěr. Rozšířila tak svůj Klientský systém o další užitečné služby, které jsou v duchu filozofie EB osvěženy několika netradičními řešeními a budou samořejmě poskytovány formou přímého bankovnictví. Vedle eCity účtů a Platebního systému pro nákupy prostřednictvím Internetu, jde již o třetí novinku připravenou pro letošní podzim.

Osobní úvěrová linka (dále OÚL) představuje pro klienty možnost získat ke stávajícím finančním prostředkům další disponibilní částku, kterou mohou čerpat několika různými způsoby (platební kartou, hotovostním výběrem, platebním převodem, inkasem či prostřednictvím SIPO). Na základě klientových historických dat banka informuje klinta o možné výši čerpání finančních prostředků (maximálně 100.000,- Kč), klient si pak sám určí do jaké výše chce mít možnost čerpat finanční prostředky a tyto prostředky pro něj banka rezervuje. Samotné čerpání úvěru, ať už v plné výši nebo postupně, je klientovi kdykoliv k dispozici. ”Osobní úvěrová linka se neustále obnovuje, a tak po vyčerpání svého limitu již následující měsíc můžete čerpat další finanční prostředky”, uvedl k tomu Roman Koch, ředitel risk managementu a marketingový ředitel Pavel Hrubý k tomu dodává: ”Vytvořili jsme jedinečný bankovní produkt, který je smělým konkurentem spotřebním úvěrům i splátkovým prodejům, tímto způsobem můžete totiž profinancovat jakékoliv přání či rozkládat nárazové finanční potřeby”.

Ke konci každého kalendářního měsíce je klientovi předložen splátkový kalendář, podle kterého splatí v každém z následujících 10 měsíců jednu desetinu čerpání uskutečněného ke konci měsíce. Pokud tedy např. první měsíc čerpá úvěr 20 tisíc korun, počínaje následujícím měsícem splácí 2.000,- Kč měsíčně. Pokud v některém z následujících měsíců čerpá dalších 30 tisíc, zvyšuje se splátka od příštího měsíce po tomto čerpání na 5.000,- Kč měsíčně (2.000 + 3.000,- Kč) - jde o modelový příklad bez uvedení úroků. Tak to jde až do vyčerpání úvěrového limitu. Splácením úvěru se možnost čerpání neustále obnovuje. Klient má dále možnost zvolit si rezervaci prostředků na budoucí splátky, a to kdykoliv během trvání OÚL. Určí si pouze maximální částku, která bude pro rezervaci vyhrazena z jeho finančních prostředků. Důvodem pro stanovení rezervace může být nemoc či dlouhodobá dovolená.

Způsob úročení Osobní úvěrové linky je denní s měsíčním přípisem a úrok tak přesně a transparentně kopíruje skutečné využívání úvěrových prostředků. Úroková sazba je stanovena jako základní sazba, ke které je připočtena odchylka za bonitu klienta ovlivněná historií klienta u Expandia Banky, potvrzením zaměstnavatele o příjmech či ručitelským prohlášením (čím je klient bonitnější, tím je připočtená odchylka a konečná výše úrokové sazby nižší). Vedle úroku hradí klient poplatek za rezervaci prostředků pro okamžité využití. Poplatek činí 1 % z nečerpané části vlastního limitu, tj. částky, o které klient předpokládá, že ji v tom kterém měsíci využije. Tento vlastní limit může klient dle své potřeby kdykoliv změnit, čímž ovlivňuje jak výši poplatku, tak disponibilní výši úvěru a řídí si tímto způsobem aktivně své finanční možnosti i náklady s nimi spojené.

Vedle Osobní úvěrové linky nabízí Expandia Banka klasický střednědobý úvěr se splatností od 1 do 4 let. Osobní úvěr (dále OÚ) je poskytován v maximální výši 500.000,- Kč na základě bonitního systému a historie klienta předpokládající min. 6 měsíců aktivní účet u Expandia Banky. OÚ je v plné výši převeden na účet klienta a následně splácen v pravidelných anuitních splátkách. Způsob úročení je obdobný jako u OÚL, přičemž úroková sazba je stanovena jako základní sazba navýšená o 1 %. Za poskytnutí OÚ uhradí klient bance jednorázový administrativní poplatek ve výši 500,- Kč.

Základní pro úvěry je nyní 13 % p. a.

Zájemce o jakýkoliv z úvěrů jednoduše vyplní formulář na Internetu a zašle do banky doklady uvedené v žádosti o úvěr. Vyrozumění o výsledku hodnocení, případné poskytnuté výši Osobní úvěrové linky či Osobního úvěru a podmínkách klient obdrží v rekordní době - do dvou dnů od podání žádosti. Věříme, že našim zákazníkům tyto klasické produkty v moderní podobě dobře poslouží.

Zdroj: ExMise Public Relations

Autor článku

 

Články ze sekce: ÚČTY A SPOŘENÍ