Rozhovory, které by mohly vyústit až ke vzniku největší světové automobilky podle obratu, spolu vedou německo-merický DaimlerChrysler s italskou firmou Fiat. DaimlerChrysler s Fiatem jedná o převzetí akciového podílu v italské firmě, což znovu obnovilo spekulace odborníků, že by mohlo dojít k úplnému sloučení obou společností. Německoamerická automobilka hledá v Evropě partnera, který by jí pomohl s výrobou nového typu osobního vozu Smart. DaimlerChrysler
jednal kromě Fiatu také s francouzskou firmou PSA Peugeot CitroĎn.
S tou však jednání zkrachovala na požadavku stuttgartské automobilky, aby došlo k vlastnickému propojení obou firem. Nakonec ji proto zbyl jako potenciální partner pouze Fiat, a to poté, co ztroskotaly i námluvy o koupi části japonského Nissanu. Ten koupil francouzský Renault. Fiat, který stále ovládá rodina Agnelliů, by měl o uzavření dohody mít podle odborníků také zájem. V budoucnu totiž podle nich přežije jen několik světových automobi
lek a Fiat mezi nimi v případě, že se nespojí s konkurencí, asi nebude.Zdroj: 24. 11. 1999