EU se přijetím zákona přiblížila praxi ve Spojených státech, které mají značný náskok. Právní dokument stanoví minimální pravidla nákupu a prodeje zboží prostřednictvím sítě internet a jiných elektronických systémů, přičemž jeho cílem je vytvoření právní jistoty pro firmy. Ty se nebudou muset přizpůsobit jednotlivým zákonům všech patnácti zemí EU. Místo toho budou regulovány na základě principu "země původu", což znamená, že budou podléhat pouze těm zákonů
m, které jsou platné v domovské zemi.Nový právní rámec přesto nevejde v platnost okamžitě. Odborníci členských zemí EU se budou nejprve zabývat zněním textu, aby před formálním přijetím odstranili případné nesrovnalosti a nejednoznačnost výkladu. Svůj názor na znění zákona však předloží také Evropský parlament. Celá procedura bude trvat několik měsíců. Členské země unie pak budou mít osmnáct měsíců času na prosazení zákona ve svých parlamentech.
Úprava například umožní firmám, které ve svých domovských zemích poskytují zákazníkům výrazné rabaty, aby prodávaly za stejných podmínek také v jiné zemi unie. Nabízitelé musí na svých stránkách v internetu zásadně uvádět jméno firmy a zemi, ve které sídlí. Ve zvláštních případech se počítá s výjimkami. To se týk
á zejména ochrany zájmů zákazníků a případů, kdy se stránka dotýká důstojnosti a cti jednotlivé osoby či některé etnické skupiny.Zákon neupravuje přímé právní nároky zákazníků, jež se vztahují na dodací lhůty nebo samotný produkt. Napadnutelnost kupních s
mluv je regulována Bruselskou konvencí.Celá řada, zejména právních otázek, zůstává zatím otevřena. Mimo jiné jde i o otázky tzv. srovnávací reklamy. Velmi přísná ustanovení v tomto směru má například Německo. To znamená, že Brusel se bude muset zabývat i v tomto směru sjednocením pohledů. Na jaře roku 2000 by měl zákon projít druhým čtením v Evropském parlamentu, do té doby na něm budou pracovat experti. Do právních systémů členských států by měl zákon vplynout na přelomu let 2000 - 20001.
Zdroj: HN z 9. 12. 1999