Banky provozujicí telefonní bankovnictví

07.02.2000 | ,
ÚČTY A SPOŘENÍ


perex-img Zdroj: Finance.cz

Expandia Banka

Expandia Banka

Každý klient má již při aktivaci účtu možnost provádět bankovní operace prostřednictvím krátkých textových zpráv nebo tónovou volbou. V nabídce je i nejdražší možnost komunikace prostřednictvím živého operátora. Těmito způsoby je možné provádět většinu standardních bankovních operací, pro ostatní je třeba použít internetový prohlížeč. Ke všem těmto službám je nezbytný elektronický klíč , který

generuje unikátní kódy pro certifikaci operací. Prolomení elektronického klíče v rozumném čase je považováno za technicky nerealizovatelné. Kromě toho Expandia Banka nabízí také ovládání účtu bankovní aplikací SIM Toolkit z mobilního telefonu Paegas. Pro její použití je třeba vyměnit si kartu SIM a poté si nechat za 40 Kč aktivovat bankovní aplikaci v klientském centru. Nevýhodou tohoto řešení je cena, kdy za každou operaci prostřednictvím sítě GSM zaplatíte kromě standardního poplatku za operaci ještě poplatek za komunikační kanál. Poplatků za kanál se lze zbavit měsíčním paušálem 50 Kč.
Investiční a Poštovní Banka

Vedle Expandia Banky je zatím druhá, která nabízí přístup ke svému bankovnímu účtu prostřednictvím aplikace SIM Toolkit. Postup pro aktivaci je stejný jako v případě Expandia Banky. Použití služby GSM Banking je až do odvolání bezplatné. Aktivace služby je zdarma a ke standardním poplatkům za bankovní operace se nic nepřičítá. Kromě služby GSM Banking nabízí Investiční a Poštovní banka ještě službu Phonebanking , která umožňuje prostřednictvím hlasového automatu zjišťovat aktuální zůstatek na účtu. U některých účtů je poskytován zdarma, u jiných se vyžaduje měsíční poplatek.

Česká spořitelna

Nabízí dva druhy telefonního bankovnictví. Služba Sporotel umožňuje prostřednictvím telefonů s tónovou volbou provádět standardní bankovní operace, zjišťovat informaci o aktuálním zůstatku a v případě potřeby (v pracovní době) komunikovat přímo s operátorem. Služba GSM Banking jde dále - umožňuje všechny tyt

o operace zadávat prostřednictvím krátkých textových zpráv odesílaných z mobilního telefonu. Služba Sporotel je určena všem klientům, především však majitelům sporožirových účtů, služba GSM Banking je určena jen pro majitele běžných účtů. Česká spořitelna nepodporuje bankovní aplikace SIM Toolkit.
Komerční banka

Mezi klienty této banky je velmi oblíbená služba Expresní linka KB . Po zavolání na bezplatné číslo může klient provádět běžné bankovní operace, a to prostřednictvím komunikace s operátory. Tato služba je zatím dostupná pouze pro fyzické osoby a jejím doplňkem je Hlasový informační systém , který poskytuje informace o zůstatku. Složitější je to s cenami - jejich výška závisí na průměrném měsíčním zůstatku a na frekvenci používání Expresní linky KB.

Čím více klient Expresní linku používá, tím méně ho jednotlivé poplatky stojí. O zřízení této služby může klient požádat na své pobočce Komerční banky. Služba je zřízena po vyplnění formuláře do několika dnů.
Nonstopbank

Tato banka nabízí pouze telefonic

ké bankovnictví, svůj účet ovládáte přes telefon s tónovou volbou. Ochrana je řešena na úrovní kódu PIN a hesel. Telefonické bankovnictví je zřízeno a aktivováno současně s účtem, protože Nonstop Bank nemá síť poboček. Bankovní účet je možné zřídit na pobočkách banky Bank Austria a pojišťoven Wüstenrot nebo Kooperativa.
Živnostenská banka

Živnostenská banka nabízí svým klientům prozatím jen klasické telefonní bankovnictví, které ale umožňuje provádět většinu standardních bankovních operací. Nabízí i možnost posílání informací o změnách na účtu nebo např. v kurzovním lístku prostřednictvím krátkých textových zpráv.

ČSOB

V nabídce ČSOB zatím není klasické telefonní bankovnictví. Banka nabízí jen možnost prostřednictvím telefonů s tónovou volbou zjišťovat zůstatek na účtu, přehled operací a několik dalších informací. Neumožňuje provádět aktivní bankovní operace (např. příkaz k úhradě). Podle vyjádření banky se plánuje rozšíření tohoto systému.


ceník telefonického bankovnictví

měsíční poplatek za vedení účt

u cena platební karty

banka název účtu základní platební karta

Česká spořitelna Sporožirový účet 7,50 Kč VISA Electron 200 Kč

Běžný účet 180,00 Kč VISA Classic 600 Kč

ČSOB Běžný účet - Kč Cirrus Maestro, - Kč

- fyzické osoby VISA Electron

Expandia Banka

Osobní účet Cirrus Maestro - Kč

- program Alfa 160 Kč

Investiční

a Poštovní banka Osobní konto - Kč VISA Electron - Kč

Osobní konto - Kč VISA Electron - Kč

Komerční banka Běžný účet 15 Kč Cirrus Maestro, 200 Kč

- fyzické osoby VISA Electron

Nonstopbank

Nonstop-konto - Kč Cirrus Maestro 200 Kč

Start

Živnostenská

banka
Účet pro - Kč VISA Electron - Kč

nepodnikající fyzické osoby

měsíční poplatek za službu poplatek za zřízení služby

banka název služby poplatek za příkaz poplatek za

k úhradě zjištění zůstatku poznámky

Česká spořitelna Sporotel 200 Kč 4,00 Kč - Kč B

GSM Banking 200 Kč 1,50 Kč - Kč

ČSOB Phone Banking 150 Kč 35 Kč neposkytuje - Kč C

Expandia Banka

GSM-SMS 20 Kč 8,00 Kč - Kč D E F

(aplikace na kartě SIM)

Investiční

a Poštovní banka IPB GSM 100 Kč 60 Kč 2,00 Kč 1,50 Kč C G

Banking

IPB 100 Kč 20 Kč neposkytuje 10 Kč H

Phonebanking

Komerční banka

Expresní linka KB - Kč 150 Kč 5,00 Kč - Kč

Nonstopbank

(součást účtu) - Kč 5,00 Kč - Kč

Živnostenská

banka systém Telebanka - Kč 50 Kč 3,00 Kč - Kč I

Poznámky

B Pokud je o platební kartu požádáno do 90 dnů od založení účtu, neplatí za ni klient nic

C Až do odvolání je měsíční a zřizovací poplatek snížen na cenu 0 Kč

D Poplatek za vedení účtu může být snížen až na 0 Kč

E Platí pouze pro bankovní služby SIM Toolkit, ostatní služby jsou zřízeny zdarma při aktivaci účtu

F Za každou operaci zadanou z mobilního telefonu (s výjimkou zjištění zůstatku) se platí cena za kanál - 4 Kč. Při zaplacení paušálního měsíčního poplatku 50 Kč se tyto částky neplatí. Cena kanálu při použití konverzatu je 6 Kč, při komunikaci s operátorem 12 Kč

G Pro uživatele služby IPB Homebanking je zřizovací i měsíční poplatek za IPB GSM Banking 0 Kč

H Prvních pět zavolání je zdarma

I

Za posílání SMS při pohybu na účtu nebo změnách kurzů je měsíční poplatek 20 Kč, při pravidelném denním posílání je cena 30 Kč měsíčně

Kontakty

Česká Spořitelna -

www.csas.cz, (02) 61 07 11 11

ČSOB

- www.csob.cz, (02) 24 11 11 11

Expandia Banka - www.ebanka.cz, (0800)12 41 00

Investiční a Poštovní banka

- www.ipb.cz, (02) 22 04 11 11

Komerční banka -

www.koba.cz, (02) 22 43 21 11

Nonstopbank - www.nonstopbank.cz, (0800) 10 00 12

Živnobanka

- www.zivnobanka.cz, (02) 24 12 11 11

 

Zdroj: Newton Information Technology, s.r.o.

Autor článku

 

Články ze sekce: ÚČTY A SPOŘENÍ