Tytam jsou dob, kdy stačilo při hledání zaměstnanců, včetně těch na nejvyšší posty, podat inzerát a jenom si vybrat. Dnes mají zaměstnavatelé u významných manažerských pozic tak vysoké a specifické požadavky, že investice do inzerátu jsou v drtivé většině
případů penězi vyhozenými z okna. A to si může dovolit jen málokdo.Kandidát se zárukou
Obsazení manažerských míst kvalitními lidmi má pro firmu strategický význam. Pouze nápaditá a neotřelá řešení totiž mohou zaručit správný vývoj, rozvoj výroby a především prodej hotových produktů. Každý středoškolák už dnes ví, že není umění něco vyrobit, ale prodat. A při probíhající globalizaci se přetlak na trhu neustále zvyšuje.
Jak ale takového člověka, který si poradí i s největšími překážkami, najít ?
"Nabízí se h
ned několik možností. Vychovat si vlastního manažera, což s sebou nese řadu rizik a navíc to trvá velmi dlouho. Lze také oslovit známého, na něhož se mohu spolehnout. I tady ale hrozí nebezpečí, že praxí neprověřený kamarád sklouzne ke zneužívání svého blízkého vztahu k šizení svých povinností. Inzerát je sázkou do loterie, která sice může, ale spíše nemusí vyjít," vypočítává možnosti psycholog Vladimír Dočekal.Jednou z mála cest, která je skutečně spolehlivá, jsou služby specializované agentury. Podle psychologa i dostupných informací nejsou právě nejlevnější, nicméně v konečném důsledku se obvykle vyplatí. "Dobrá agentura si totiž účtuje třetinu ročního platu pracovníka, kterého získává. A to skutečně není zrovna málo," přiznává psycholog. Současně ale d
odává, že vedení firem by si měla uvědomit, že jde o investici dlouhodobou a pro rozvoj společnosti přínosnou. Specializované agentury navíc za vybraného kandidáta ručí a pokud se neosvědčí, najdou za něj bezplatně náhradu.Zdroj: Profit 6/2000