„Protože svou bankovní identitu dlouhou dobu nepoužíváte, zdá se, že o ni nestojíte,“ píše banka klientům s tím, že by ráda poskytovala jen ty služby, o které je zájem.
Podle mluvčího spořitelny Lukáše Kropíka se výpovědi týkají vyšších desítek tisíc klientů. „Postupně oslovujeme klienty, kteří u nás bankovní identitu za posledních 14 měsíců nevyužili ani jednou,“ uvedl mluvčí.
Na dotaz, proč spořitelna nenechá tuto službu aktivní pro případné budoucí využití, Kropík odpověděl, že klienti si po delší době zpravidla nepamatují znalostní faktor k identitě (heslo nebo PIN) a jejich obnova a odblokování je ve skutečnosti pro banku složitější než případně vydat identitu novou.
„Tam máme možnosti, jak to udělat online (v chatbotu přes občanský průkaz nebo BankID), zatímco pokud má klient zablokovanou identitu, musí jít k bankomatu nebo na pobočku,“ dodává. Podrobněji se tématu bankovní identity a také datových schránek věnují kolegové na Lupě.
Zdroj: Shutterstock