V týdnu jsme psali o tom, že rodičovský příspěvek vyřídíte online z domu prostřednictvím Klientské zóny Jendy od MPSV. K této možnosti se navíc přidávají další dvě dávky, a to příspěvek na bydlení a přídavek na dítě.
Dozvíte se:
- Kdo může online vyřídit žádost o dávky?
- Co všechno vyřídíte přes Klientskou zónu Jenda?
- Musí se už podávat pouze online žádost?
Kdo může online vyřídit žádost o dávky?
Podat žádost v Jendovi můžou všichni, ať už zaměstnanci nebo OSVČ. Jedinou podmínkou je vlastní identita občana, bez které není možné do klientské zóny vstoupit.
Čtěte také: Vláda schválila růst minimální mzdy na 18 900 Kč
Co všechno vyřídíte přes Klientskou zónu Jenda?
Kromě podání žádosti také přes Klientskou zónu online můžete nahlašovat změny. Dále si také snadno změníte výši rodičovského příspěvku anebo doložíte čtvrtletní příjmy a náklady na bydlení. A v neposlední řadě také můžete sledovat stav vaší žádosti.
Čtěte také: Řadě důchodů dá ČSSZ zprávu o valorizaci online, kdo ji dostane na papíře?