Finanční správa posílá aktualizované platební údaje poplatníkům třemi komunikačními kanály, a to prostřednictvím České pošty, emailem a do datových schránek.
Dozvíte se:
- Jak se přihlásit k zasílání platebních údajů na email?
- Kdy mi dojde složenka nebo email s platebními údaji?
- Zvýšení daně z nemovitosti
Jak se přihlásit k zasílání platebních údajů na email?
Stačí vyplnit krátké interaktivní oznámeni na webu finanční správy a odeslat ho v portálu MOJE daně, datovou schránkou, poštou nebo jednoduše na e-mail podatelny finančního úřadu. Údaje pro placení daně z nemovitosti v nové výši poté obdržíte na vámi zvolenou e-mailovou adresu v souhrnné informaci ve formátu PDF, která obsahuje všechny potřebné detaily k zaplacení včetně QR kódu k pohodlné úhradě.
Pokud máte více nemovitých věcí v různých krajích, je třeba podat vyplněnou žádost na každý finanční úřad zvlášť.
Ve všech případech tak však můžete učinit nejpozději do dnešní půlnoci, čili do 15. března 2024 včetně.
Čtěte také: ePortál ČSSZ čeká od pátku odstávka, čeho se dotkne?
Kdy mi dojde složenka nebo email s platebními údaji?
Zprávy do datové či e-mailové schránky zasílá finanční úřad zpravidla v první polovině května. Složenky pak v průběhu celého května. Přednost při rozeslání dostávají starší ročníky, které zpravidla chtějí mít své daňové povinnosti vyřízené co nejdříve.
Zvýšení daně z nemovitosti
V letošním roce se v důsledku legislativních změn zvýšila daň z nemovitých věcí průměrně o 80 %. Řadě poplatníků se daň mění také kvůli úpravě místního koeficientu, který letos uplatnilo zhruba 1 100 obcí. Dobré je vědět, že finanční úřad za vás novou výši daně vypočte a na základě toho upraví zasílané platební údaje.
Čtěte také: Do 2 let skončí amalgámové plomby. Kolik si připlatíte za zubní výplně?