Průměrná přepravní vzdálenost se zvýšila o necelý kilometr na 38,1 km. O to se zasloužil zejména příliv cestujících na dálkových spojích typu SuperCity Pendolino, ale jejich počet rostl i v příměstských vlacích. Naopak klasické regionální osobní a spěšné vlaky zaznamenaly pokles.
Díky Pendolinu mezi Prahou a Ostravou stoupl počet cestujících na této trati zhruba o třetinu a současná denní obsazenost rychlovlaků se pohybuje kolem 70 procent.
Dráhy loni investovaly zhruba dvě miliardy korun do obnovy vozového parku. Podnik mimo jiné nakoupil 20 jednotek Regionova, šest příměstských "Pantografů" a 38 vozů vlaky vyšší kvality. Letos chce v modernizaci pokračovat, stejně jako v projektu modernizace vybraných stanic Živá nádraží, v rámci kterého loni dokončil čtyři stanice. Nádraží by se měla v budoucnu rozdělit do pěti kategorií podle rozsahu nabízených služeb.
Z internetového prodeje jízdenek firma loni utržila 5,1 milionu korun a prodala 12,5 tisíce lístků. Letos chce loni zahájený internetový prodej rozšířit z vlaků vyšší kvality a spojů mezi krajskými městy i na lůžkové a lehátkové vozy a chystá zavedení nových jízdenkových automatů, které budou vedle korun přijímat i eura a platební karty. Pro cestující vlaků SuperCity a později i na dalších spojích chce také nabídnout možnost objednat si půjčení auta v cílové stanici.
Zatímco nákladní doprava každoročně přináší zisk, osobní doprava je pravidelně ztrátová. České dráhy jako celek zřejmě za loňský rok vykážou ztrátu 450 milionů korun, což je o 130 milionů korun lepší výsledek než rok předtím. Podle mluvčího ČD Aleše Ondrůje letos očekávají zisk kolem 50 milionů korun.