Navíc se uvažuje o tom, že se rozšíří okruh vozidel, která musí mýtné platit. Ministerstvo dopravy bude jednat s hejtmany a ministerstvem financí to tom, zda by mýtné měly platit všechny automobily nad 3,5 tuny, tedy i každá větší dodávka. Současné mýtné se vztahuje jen na kamiony a autobusy nad 12 tun.
Návrh posoudí také experti z Vysoké školy ekonomické. "Musíme zjistit, jaký by to mělo dopad na ekonomiku. Zda by to například nenastartovalo inflační spirálu," uvedl Řebíček.
Mýtné nad 3,5 tuny se v současnosti platí pouze v Rakousku a Švýcarsku. Rakouskou ekonomiku to přitom postihlo výrazně, například míra inflace stoupla o více než procentní bod.
Pro rozšíření výběru mýtného i na silnice nižších tříd má ministerstvo dvě varianty. Buď stát centrálně zavede mýtné na všech silnicích druhých a třetích tříd, nebo si kraje budou moci vybrat, které silnice zpoplatní. Výnos z mýtného na silnicích nižších tříd by měl připadnout krajům, aby mohly zlepšovat kvalitu svých silnic. Stát by inkasoval pouze peníze vybrané na dálnicích a silnicích první třídy, které spravuje.