"K žádným ztrátám díky časnému zásahu nedošlo," uvedl člen představenstva banky Mario Drosc. Klientům přesto doporučuje, aby věnovali zvýšenou pozornost přihlašování a při pochybnostech banku kontaktovali.
Banka zaznamenala jeden pokus o phishing. Při přihlášení do internetbankingu se klientovi zobrazilo podvodné rozhraní, které jej vyzvalo k zadání hesla a cesty k takzvanému podpisovému certifikátu. Ten slouží jako podpisový vzor k bankovním operacím. Falešná stránka se podle Drosce projevuje mimo jiné tím, že obsahuje nepravdivý text o zdokonalování bezpečnostního systému banky, napsal Profit.
Loni v říjnu podvodníci podobným způsobem zaútočili na zákazníky České spořitelny. Řada klientů tehdy obdržela podvodný email, který je vyzýval k aktivaci nového systému zabezpečení, ve skutečnosti však měl posloužit k vylákání údajů pro přístup k bankovním kontům. Přibližně 500 klientů spořitelny tehdy preventivně zablokovalo svůj účet; nikdo z nich neoznámil, že by v souvislosti s phishingem přišel o peníze.
O napadení účtu klientů se v listopadu loňského roku mluvilo i v souvislosti se společností Citibank. Ta ale informace médií, že někteří její zákazníci byli napadeni falešnými emaily, popřela a žádný útok na data klientů nepotvrdila.