"Osobně preferuji outsourcing, tedy dlouhodobý pronájem letiště. Je to strategické místo, které by mělo zůstat v majetku státu," řekl Řebíček. Ministerstvo dopravy chce nalézt strategického partnera nebo dlouhodobého nájemce na 30 až 40 let, uvedl dále. Další možností je prodej akcií na burze.
"Jaké budou výnosy u jednotlivých variant privatizace teď nejsem schopen říct. U dlouhodobého pronájmu by byly samozřejmě nižší. Nicméně o všech variantách se bude odborně diskutovat," dodal Řebíček.
Vláda chce letos převést státní podnik na akciovou společnost. V příštím roce má proměna Letiště Praha pokračovat.
Podíl v akciové společnosti může získat také město Praha nebo Středočeský kraj. "U významných evropských letišť je to dnes standard. Obvykle mají menšinový podíl," řekl Řebíček.
Letiště Praha bude mimo jiné vycházet z analýzy auditorské společnosti Ernst&Young. Ta ukáže, jak se zvýší prodejní hodnota letiště v případě, že se podaří koupit pozemky pro výstavbu druhé přistávací dráhy. Půdu nyní vlastní společnost Penta. "Stát do jednání nevstupuje; probíhají mezi Letištěm Praha a Pentou," řekl náměstek ministra Ivo Vykydal. Podle Řebíčka Penta počítá s vyšší cenou, než za jakou dříve pozemky koupila.
Pražskému letišti v Ruzyni se daří dlouhodobě zvyšovat počet odbavených cestujících. V uplynulém roce ruzyňské letiště odbavilo 11,5 milionu cestujících, zhruba o 700.000 více než v roce 2005. Pro letošní rok si vedení společnosti stanovilo za cíl překročit hranici 12 milionů pasažérů.
Letos v lednu odbavila Ruzyně 710.000 cestujících, což představuje meziroční růst o 10,8 procenta. "Letiště očekává, že se letos celoroční počet cestujících zvýší o čtyři až sedm procent," řekl Vykydal.
V současnosti ruzyňské letiště nabízí přímé spojení s 107 místy. To zajišťuje 55 leteckých dopravců.