ČSA tak podle deníku budou za vystavení letenky v kanceláři vybírat jedny z nejvyšších poplatků v Evropě. Například německá Lufthansa si za vystavení letenky v kanceláři účtuje 600 korun, British Airways za lety po Evropě 800 korun. Jde přitom o nejsilnější tradiční společnosti - hned po ČSA, které přistávají na letišti v Praze.
Podle prezidenta ČSA Radomíra Lašáka to do pokladny aerolinií během roku přinese několik desítek milionů korun navíc. Dopravce tak prý chce rovněž přimět pasažéry k tomu, aby častěji využívali nákup přes internet.
Poplatky jsou již zakalkulovány v ceně letenky. Její průměrná cena za poslední rok v ČSA mírně roste. V prvním čtvrtletí minulého roku stála letenka bez tax 3075 korun, ve čtvrtém to bylo již 3154 korun, píšou HN.
Vyšší poplatky se budou týkat jen kamenných prodejen a call centra v Česku, které provozuje národní dopravce. "Ty se na celkovém prodeji letenek nyní podílejí asi jednou pětinou," řekla HN mluvčí ČSA Daniela Hupáková.
Agentury, které prodávají letenky ČSA, si výši poplatků stanoví samy. "Za koupi letenky po telefonu si účtujeme 800 korun po Evropě," citují HN Tomáše Brejchu, mluvčího Čedoku, který patří v Česku k největším prodejcům letenek ČSA.
Největší český on-line prodejce Letuska.cz vybírá za prodej letenky po telefonu 750 korun.
Pokud chce klient na poplatcích za letenku ušetřit, pak musí sáhnout po elektronické objednávce. Za tu tradiční dopravci i agentury vybírají přibližně polovinu ceny, než je tomu v kamenných obchodech. Tedy asi 400 korun, píšou dnešní Hospodářské noviny.