"Je to však zatím pouze odhad," upozornil Vacín s tím, že přesnější čísla budou k dispozici v dubnu. Nejvíce peněz uspořilo ŘSD na posypových materiálech a pohonných hmotách, neboť sypače nemusely vyjíždět na silnice tak často a v takové míře jako předchozí dlouhou zimu. Klesly také mzdové náklady. "Nemuseli jsme lidi volat do služby tak často, ušetřili jsme i na příplatcích za přesčasy," řekl Vacín.
Podle Pavla Švagra, ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury, který peníze na údržbu poskytuje, se většina úspor projeví až příští zimu. "Sůl je jedna věc, na ní ušetříme tím, že nebudeme pro následující zimu nakupovat taková kvanta," řekl.
Sůl se kupuje obvykle na jaře, kdy je nejlevnější, při vyšší spotřebě se dokupuje ještě v průběhu zimy. Tak tomu bylo loni i předloni, letos silničáři žádnou sůl nedokupovali, naopak jim v zásobnících zbude.
Kvůli nedostatku sněhu a teplotám nad bodem mrazu se silničáři letos mohli věnovat kromě prohrnování a sypání i dalším činnostem. "Ti lidé, kteří pracují na sypačích, byli využiti na prořezávání křovin, čištění příkopů atd.," sdělil Švagr.
O ušetřené peníze silničáři zřejmě nepřijdou, neboť fond dopravy je chce investovat do oprav komunikací. "Dlouhodobě víme, že ta podudržovanost je veliká," řekl Švagr. V ČR je zhruba 1000 kilometrů dálnic a rychlostních silnic a více než 1200 kilometrů silnic první třídy. Odborníci odhadují, že by bylo nutné vynaložit nejméně 20 miliard korun ročně, jen aby se zamezilo jejich chátrání.