Při koupi českého masa se podle prezidenta AK Jana Veleby spotřebitel na balení dozví řadu údajů od registračního čísla, věku, pohlaví zvířete až po datum porážky a číslo jatek. V některých řetězcích, které maso dováží, je ale na hovězím informací podstatně méně, řekl Veleba.
Jako příklad uvedl Interspar, který polovinu prodejen začal zásobovat masem z Rakouska. Tam podle něj kupující většinu podobných údajů o mase nezjistí.
"Jde nám o to, aby tyto obrovské rozdíly ve značení zmizely," prohlásil Veleba. Pro dovážené maso sice platí o něco méně přísné požadavky, podle šéfa AK už ale může jít v případě Intersparu o porušování předpisů.
Pokud hovězí není řádně značeno, otevírá to podle zástupců komory možnost pro podvádění zákazníků. "Zejména v tom, že kupující zaplatí za kvalitnější a dražší maso z mladého býka, ale domů si odnese hovězí ze staré krávy. Rozdíl v nákupní ceně 100 kilogramů hovězího z krávy v Česku a 100 kilogramů hovězího z býka v Rakousku je až 100 euro," uvedl Veleba.
Chyby ve značení Agrární komora vytýká i dalším obchodníkům. Jeden z řetězců podle jejího zjištění například deklaroval, že prodává maso z býka. Ten ale prý podle evidence zvířat vůbec neexistoval.