Czech Point v rámci pilotního projektu umožní občanům vydávání ověřených výpisů z katastru nemovitostí, obchodního a živnostenského rejstříku. Po upravení legislativy přibudou i výpisy z trestního rejstříku. Po vyhodnocení tříměsíčního pilotního provozu by se měl projekt rozšířit do 205 pověřených obcí. Podle Langera by se koncept po ověření mohl objevit i v dalších evropských zemích.
"Je to nastartování procesu, na jehož konci by mělo být, že si občan vyřídí všechny úřední záležitosti doma," uvedl premiér Mirek Topolánek. Ten se také stal držitelem prvního ověřeného výpisu z katastru nemovitostí, který Czech Point v Praze 13 vydal. Předseda vlády za něj zaplatil 50 korun.
Hlavním cílem projektu Czech Point (Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál) je vytvořit síť míst, kde budou moci občané a podnikatelé získávat veškeré údaje, opisy, výpisy, které jsou uvedeny v centrálních veřejných evidencích a registrech. V dalších fázích bude možné v rámci kontaktních míst podávat jakékoli podání či žádost na státní správu, a také sledovat stav vyřízení žádosti.
Do pilotní fáze projektu stát investuje maximálně deset milionů korun. Dotace by měly směřovat především do vybavení úřadů technikou, zatímco provoz by se měl zaplatit z poplatků za služby občanům. Na prvním Czech Pointu lze pořídit jednu stranu ověřeného výpisu za 50 korun.
Od konce února nabízí ověřené výpisy i 19 kanceláří Hospodářské komory. Postupně by je mělo vydávat všech 180 jejích poboček.
Síť kontaktních míst, z nichž budou lidé moci elektronicky komunikovat s úřady, bude v příštím roce tvořit kolem 3000 úřadů. Připojit by se k nim mělo také 2000 poboček České pošty.