V lednu tohoto roku představila agentura CzechTourism aktuální marketingový plán na rok 2007, jehož hlavním úkolem je propagace pěti národních produktů: Bohatství historie, Aktivní dovolená, Zážitková dovolená a opomenuta by neměla zůstat i dvě, již známá a odborně zaměřená témata, kterými jsou České medicínské lázeňství a Kongresový, korporátní a incentivní cestovní ruch.
K jejich intenzivní propagaci bude využito např. internetové a mediální kampaně, zcela nové struktury webových stránek určených pro zahraniční turisty a nově strukturované fotobanky, která čítá na 2 000 fotografií z různých míst ČR. Počet účastí CzechTourism na světových veletrzích dosáhne v letošním roce rekordního čísla 40 a budou otevřena další tři zahraniční zastoupení CzechTourism v Kyjevě, Jekatěrinburku a Rize a doplní tak původní síť 25 zastoupení po celém světě. Zcela nový postup byl zvolen pro tzv. fam a press tripy, poznávací cesty pro zahraniční cestovní kanceláře, agentury a novináře, které budou organizovány hromadně čtyřikrát ročně s cílem představit turistickou nabídku českých regionů v závislosti na ročním období a zvoleném tématu. Celý projekt se skrývá ve sloganu: „Hledáte kouzlo a atmosféru? Užijte si Českou republiku!“
Projekt si získal i podporu ministra pro místní rozvoj Jiřího Čunka: „Jsem přesvědčen, že tato setkání povedou nejen ke splnění hlavního cíle projektu, tedy poznat a následně propagovat Českou republiku jako vhodnou turistickou destinaci, ale zároveň nabídnou účastníkům z mnoha zemí možnost vyměnit si zkušenosti a navázat vzájemné přátelské vztahy.“
„Záměrem organizace hromadných poznávacích cest je orientace na turisticky zajímavá místa v regionech ČR i mimo sezonu a především také mimo Prahu, která je, jako ostatní metropole světa, velmi oblíbeným cílem turistů,“ vysvětluje ředitel zahraničního odboru CzechTourism Pavel Kosař.
„Nově přijatá koncepce předpokládá, že se jedné cesty zúčastní 100 – 150 zájemců z řad cestovních kanceláří, agentur a novinářů a tím se upouští od dosavadní praxe, kdy do ČR přijížděli jednotlivci či menší skupiny, pro které se připravovaly a financovaly individuální poznávací programy,“ doplňuje vedoucí oddělení Public Relations a analýz a manažer projektu Pavel Klicpera.
„Česká republika již není pro turisty novou destinací, je vnímána jako součást Evropy a Evropské unie a získala statut tzv. „turisticky prozkoumané země“. Ze statistik však vyplývá, že mezi zahraničními turisty vede, co do návštěvnosti, hlavní město Praha, do kterého každoročně zavítá téměř 60 % všech turistů, kteří přijedou do ČR,“ říká analytik agentury CzechTourism Martin Košatka. Právě pomocí nově zvolené koncepce poznávacích cest by se měl procentuální podíl Prahy na celkovém počtu zahraničních turistů v ČR snížit a rozprostřít do ostatních, neméně přitažlivých, regionů.