"Teoreticky by samozřejmě bylo ideální plošné mýtné, zahrnující všechny významnější komunikace. Proti tomu jde ale ekonomické hledisko, aby se plošné mýtné vůbec zaplatilo," řekl Právu Řebíček.
Podobný názor má i Řebíčkův předchůdce v křesle ministra dopravy Milan Šimonovský. "Rozsah mýtného by se přehnat neměl. Rozšířit ho i na okresní silnice by mělo nepříznivý dopad na ekonomiku. Mohlo by to vést k prudkému zvýšení inflace a zastavit hospodářský růst," tvrdí Šimonovský.
Mýtné se v ČR zatím vybírá na 1000 kilometrech dálnic a rychlostních silnic mikrovlnnou technologií, která vyžaduje stavbu mýtných bran. Mimo jiné kvůli problémům s jejich výstavbou se ministerstvo dopravy rozhodlo využít pro silnice první třídy částečně satelitní systém. Podle návrhu provozovatele mýtného systému, společnosti Kapsch, budou mýtné brány hlídat zhruba 20 procent silnic první třídy, na zbytek dohlídne družice.
Kombinace satelitu a mikrovln je však změnou oproti původnímu plánu, takže novou technologii si chce nechat ministerstvo dopravy posvětit od antimonopolního úřadu i od vlády. Pokud nedojde k neočekávaným průtahům, měli by dopravci začít platit na silnicích první třídy od 1. ledna 2008.