MsD: Ve Střítěži vzniká petice proti nákladním vlakům z Nošovic

31.03.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Střítěž (Frýdecko-Místecko) 31. března (ČTK) - Ve Střítěži a okolí přibývá podpisů pod peticí proti chystanému zvýšení kapacity na železniční trati mezi Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem. Petici podepsalo do úterý 513 lidí, většina je jich přímo ze Střítěže. Lidé se obávají, že nákladní vlaky přinesou trvalou hlučnost a zhorší podmínky pro život místních obyvatel i rekreaci turistů v Beskydech, píše dnešní Moravskoslezský deník. Zvýšení kapacity se plánuje zejména kvůli výstavbě automobilky Hyundai v Nošovicích.

Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) nakonec kvůli postoji občanů zřejmě odstoupí od svého návrhu na vybudování tříkolejné dopravy ve Střítěži, projekt byl přepracován a obcí povedou jen dvě koleje. Půjde o minimální dopady v co nejšetrnějším režimu, tvrdí zástupci SŽDC.

Lidé v petici navrhují, aby nákladní vlaky jezdily do Českého Těšína přes Ostravu-Kunčice, což by prý bylo ekonomičtější a zároveň šetrnější k životnímu prostředí. "Trať přes Ostravu má dostatečnou kapacitu, je stavěna pro nákladní dopravu, má několik mnohokolejných výhybek a vede převážně nezastavěným územím," vysvětlil člen petičního výboru Eduard Siwy.

Obcí má denně projíždět 22 půlkilometrových souprav nákladních vagonů, podle jiných odhadů jich může být až čtyřikrát tolik. "To bude jako v tanku nebo na letišti, takový to bude rachot," řekl listu další z autorů podpisové akce Vladislav Pawera.

Zastupitelé se podle prohlášení místostarosty Střítěže Jaroslava Molina s peticí ztotožňují, nesouhlasili ani s vybudováním výhybny. Velké možnosti ale radnice obcí nemají. "Možnost ovlivnit zkapacitnění tratě jako takové nemáme, jde o usnesení vlády. Můžeme ovlivnit jen její dopad, aby byl pro občany co nejmenší," řekla Deníku starostka Hnojníku Dagmar Molinová.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK