K osmi strategickým operacím, jež by měly posílit byznys společnosti, patří například rozšíření produktového portfolia o letecký petrolej či o skladování motorové nafty, vytvoření jednotné sítě distribuce a skladování ropy a ropných produktů v ČR, napojení ropovodu Družba na rafinerii Schwechat Vídeň či provoz ropovodu Ingolstadt západním směrem.
V oblasti leteckého petroleje Mero ve třech etapách počítá s potrubním propojením rafinerie Kralupy s centrálním tankovištěm ropy (CTR), se skladováním tohoto produktu pro SSHR a pro společnost Shell a dokonce se spojením CTR v Nelahozevsi s letištěm Ruzyně.
Materiál je podle generálního ředitele firmy Mero Jaroslava Pantůčka zatím jen pracovní. "Vznikl asi před půl rokem. Zatím nebyl schválen ani v představenstvu, ani v dozorčí radě. Mám ho v šuplíku a vím, že některé body bude třeba škrtnout a jiné přidat," řekl Pantůček týdeníku Euro.
Záměr rozšířit byznys společnosti i na přepravování a skladování ropných produktů by však znamenal přímou konkurenci společnosti Čepro, kterou rovněž stoprocentně vlastní stát. Je přinejmenším sporné, zda je pro stát efektivní, aby Mero například budovalo nové zásobníky na motorovou naftu, jestliže má Čepro dostatečné kapacity pro skladování ropných produktů, napsalo Euro.