Firmy: Lidé více nakupují na splátky liposukce či vyhlazení vrásek

06.04.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 6. dubna (ČTK) - Lidé stále častěji využívají nákupů na splátky nejen k pořízení ledniček, televizorů či DVD rekordérů, ale více investují touto formou i do svého zdraví či krásy. Vyplývá to z informací ČTK. Největší zájem je prý o liposukce, operace nosu, prsů, vyhlazení vrásek či odstranění očních vad. Tyto produkty využívají hlavně ženy.

Financování nadstandardní zdravotní péče pomocí spotřebitelského úvěru Medifin od společnosti Home Credit využilo loni o 37 procent lidí více než v předchozím roce, uvedl generální ředitel firmy Erich Čomor. Objem poskytnuté jistiny se meziročně zvýšil o 30 procent.

Úvěrové firmy hledají další a další cesty, na co by mohly lidem půjčovat, a estetická medicína je teď docela v kurzu, řekla ČTK Kateřina Kuchařová, mluvčí společnosti Asklepion, která se tímto oborem zabývá. Klient si může úvěr a splátky domluvit přímo na místě v Asklepionu. Pak to funguje jako standardní úvěr třeba na nákup elektroniky, poznamenala.

"Češi pořád ještě více inklinují k použití spotřebitelského úvěru na spotřební zboží. Nicméně stále více se začínáme zadlužovat i za nákup služeb, a to prozatím zejména dovolených," míní analytik serveru Finance.cz Michal Ruml. V budoucnu vidí prostor i pro využití spotřebitelských úvěrů na zdravotní služby. Záležet bude i na nabídce bank a splátkových společností, jež svou nabídkou úvěrů na určitý účel často předcházejí poptávku svých zákazníků, podotkl.

"Za poslední tři roky se objem poskytnutých úvěrů do zdravotní péče ztrojnásobil a podle našich předpokladů má tato oblast nadále velký potenciál růstu. Lidé přestávají považovat nadstandardní lékařské zákroky za nedosažitelný luxus a mnozí z nich mají zájem využít poznatků moderní medicíny i za cenu finanční investice," upozornil Čomor.

Průměrný spotřebitelský úvěr Medifin v roce 2006 činil 18.750 Kč. To je přibližně o 8000 Kč více, než se pohybuje průměr u všech nákupů na splátky s Home Creditem. Největší zájem o Medifin se projevil v předvánočním období, a to především v listopadu. Stabilně silné jsou prý však také jarní měsíce a počátek léta od dubna do června, kdy lidé chtějí vypadat a cítit se lépe v souvislosti s přicházejícím létem.

Téměř třetina zdravotní péče financované prostřednictvím Medifinu spadá do estetické chirurgie. K oblíbeným zákrokům patří liposukce, operace nosu, prsů či vyhlazení vrásek. Druhou oblastí, u níž klienti využívají Medifin nejčastěji, je oftalmologie. Jde především o chirurgické odstranění očních vad, jako je krátkozrakost nebo dalekozrakost, ale i o nákup kvalitních brýlí. Ve stomatologii sloužil produkt hlavně k financování kvalitních zubních protéz. Na čtvrté příčce žebříčku skončila gynekologie, kde se Medifin poskytuje zejména k financování dlouhodobých antikoncepčních systémů.

Dlouhodobé statistiky Home Creditu ukazují, že až 79 procent klientů Medifinu tvoří ženy. Více než polovina všech klientů je mladšího středního věku, od 25 do 39 let. Při podrobnějším pohledu je zřejmé, že největší část klientů pochází z věkové skupiny 30 až 34 let, a to jak mezi muži, tak mezi ženami.

Členské firmy České leasingové a finanční asociace poskytly loni spotřebitelské úvěry za 36,6 miliardy Kč, což znamenalo nárůst o 13 procent. V létě mezi zbožím nakupovaným na splátky převažují domácí spotřebiče (ledničky, pračky, sporáky, myčky na nádobí). V předvánočním období pak dávají zákazníci přednost spíše nákupu spotřební elektroniky, jako jsou LCD a plazmové televizory, DVD rekordéry s pevným diskem, domácí kina, digitální fotoaparáty a videokamery nebo MP3 přehrávače.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK