"Zatím se jedná jen o pár klientů, víme o tom a upozorňujeme klienty, aby nesdělovali nikomu takovéto údaje," sdělila Gajdušková. "Naši klienti vědí, že PIN po nich nepožadujeme kromě výběru z bankomatu. Při přihlašování do internetového bankovnictví požadujeme hesla pouze při přihlášení do aplikace," dodala mluvčí.
Spořitelnu upozornili na podvodné textové zprávy sami klienti. Zákazníci jiných bank, alespoň podle oficiálních informací, se s podobným jevem dosud nesetkali. Serveru iDnes to zatím potvrdila tisková oddělení ČSOB a HVB.
Česká spořitelna také ve čtvrtek na svých internetových stránkách upozornila na nepravdivou informaci, která koluje po internetu. E-maily radí klientům banky, aby v případě, kdy jsou pod nátlakem někoho jiného nuceni vybrat peníze z automatu, zadali svůj PIN pozpátku. Bankomat podle e-mailu vydá peníze a zároveň přivolá policii.
Česká spořitelna čelila počátkem března dvěma útokům na své internetové bankovnictví. Podvodníci nejprve rozesílali podvodné e-maily, které vyzývaly k prokliku na údajné internetové stránky banky a zadání bezpečnostních kódů. Další zaznamenaný útok se uskutečňoval pomocí počítačových virů, které zákazníky při přihlašování k účtu přesměrovaly na podvodnou kopii stránek jeho internetového bankovnictví.