Společnost nyní nabízí růst tarifu o deset procent od 1.dubna na dva roky, roční bonus 10.000 korun, který se může zvýšit v závislosti na hospodářském růstu společnosti, zvýšení příspěvku na penzijní připojištění, který byl dosud 300 korun, na 400 korun a inflační doložku od poloviny příštího roku. "Panuje určitá obava, že reforma veřejných financí zvýší výrazně inflaci, potom bychom při jejím růstu nad tři procenta byli ochotni mzdu dorovnat," řekl Jahn a dodal, že očekává inflaci maximálně 3,5 procenta.
To by v praxi znamenalo navýšení platů o půl procenta. Při rozpočítání všech položek by to podle Jahna znamenalo celkové zvýšení platu o 13 procent, což je více jak 3000 korun měsíčně na zaměstnance.
Odboráři zatím nesdělili na jaký růst platů jsou ochotni přistoupit. Povšík pouze připustil, že to je méně než původně požadovaný růst tarifů o 17 procent, který s dalšími požadavky dával celkový růst objemu mezd o 24 procent. V případě krachu jednání by se do případné stávky podle Povšíka zapojilo zhruba 80 procent zaměstnanců.
Škoda Auto nyní zaměstnává přes 26.000 lidí, průměrná měsíční mzda u dělnických profesí je 22.000 korun. "Myslím, že v současné době si Škoda Auto stávku nezaslouží," řekl Jahn, podle kterého by firma a odbory mohly rámcovou dohodu uzavřít ještě tento týden.
Odbory v podstatě opakují svůj postup, který zvolily při vyjednávání o mzdách v minulosti. Před dvěma roky, 30. března 2005, dokonce situace dospěla až k výstražné stávce. Pod hrozbou celodenní stávky pak vedení firmy ustoupilo a dohodlo se s odbory na kompromisu. Odbory požadovaly desetiprocentní růst mzdových tarifů, firma nabízela zpočátku nárůst v mezích předpokládané inflace, tedy asi pod tři procenta. Obě strany nakonec uzavřely dvouletou dohodu o sedmiprocentním růstu.