Zatímco nyní mohou šoféři v týdnu řídit až 74 hodin, po přijetí nového nařízení je to jen 56 hodin. Každé dva týdny rovněž budou muset strávit alespoň 45 hodin v kuse povinným odpočinkem. Napříště také nebude možné dělit povinnou 45minutovou přestávku po 4,5 hodinách jízdy do tří čtvrthodinových pauz, což fakticky dovoluje strávit skoro devět hodin za volantem s jedinou 15minutovou pauzou na oddych.
Za porušení pravidel, vymáhaných v celé unii - a ne jen na území státu, kde byl přestupek spáchán - nebudou pykat už jen šoféři dodávek, kamionů a autobusů, ale i jejich zaměstnavatelé.
"Uvedení nových sociálních pravidel je důležitým okamžikem pro nákladní dopravu v celé Evropě," uvedl evropský komisař Jacques Barrot. Podle něj na nových pravidlech vydělají všichni. Řidiči si mohou užívat nových sociálních výhod a hospodářská soutěž mezi dopravci se prý zvýší.