"Analýza je hotová, její výsledky však zatím nezveřejníme. Nechali jsme ještě zadat její oponenturu. Musí se prokázat, že mýtné na silnicích I. tříd bude výdělečné," řekl deníku náměstek ministra dopravy Jiří Hodač.
Podle zdroje HN zpoplatnění silnic prvních tříd v původním rozsahu více než tisíce kilometrů není výhodné, proto došlo ke zúžení mýtného na 240 kilometrů. Společnost Kapsch odmítla informace komentovat.
Deník také upozorňuje na to, že menší počet zpoplatněných kilometrů by přinesl otázku ohledně výše odměn pro Kapsch. Podle zdroje HN by kompenzací za výpadek mohlo být například přidělení zakázky na výstavbu mýtného systému na dálnicích, které teprve budou postaveny.
Zúžení rozsahu by ale mělo dopad i na výnosy státu z mýtného. Stát podle původního odhadu počítal s tím, že na silnicích vybere okolo 1,6 miliardy korun ročně.