Obě firmy budou ještě zhruba rok působit samostatně, poté by se měly spojit. Konsolidované tržby skupiny by se měly letos pohybovat kolem 4,5 miliardy korun. Skupina bude zaměstnávat 2000 lidí a provozovat zhruba 2000 kamionů denně.
"Vcelku rychle jsme vyrostli, stali se úspěšnými a pokud jsme chtěli v našem rozvoji pokračovat, museli jsme se rozhodnout. Mohli jsme se spojit s nějakou nadnárodní společností, anebo najít partnera na našem trhu," uvedl zakladatel a generální ředitel Roman Šmidberský. Ve společnosti bude podle svých slov působit dál, stejně jako celé vedení.
C.S. Cargo akvizici financovala převážně z vlastních zdrojů. Podle předsedy představenstva C.S. Cargo Holding Clause Mansfeldta se nic nezměnilo na záměru umístit část akcií firmy na kapitálový trh, ale koupě Šmidberský Transport tento proces nijak neurychlila. Koupě Šmidberský Transport byla první ze série akvizic, které chce společnost v ČR a dalších zemích regionu uskutečnit.
Velká část tržeb obou firem pochází z přeprav pro automobilový průmysl. V případě C.S. Cargo je to 48 procent a u společnosti Šmidberský 60 procent. Zatímco C.S Cargo je zároveň největším tuzemským přepravcem piva, Šmidberský se spíše specializuje na stavebniny.
C.S. Cargo, která vznikla v roce 1995, patří mezi největší dopravní a logistické společnosti v Česku. Loni měla tržby 2,8 miliardy korun a 1250 zaměstnanců. Od února ve firmě vlastní podíl 30 procent italská bankovní skupina UniCredit. Podíl získala od bývalého stoprocentního vlastníka Trifid International.
Šmidberský Transport vznikla v roce 1993 a loni měla tržby jednu miliardu korun. Společnost zaměstnává přes 500 lidí a provozuje 315 nákladních aut.