„Celkový čistý zisk nebyl tak vysoký jako v rekordním roce 2005 díky výsledku obchodování na vlastní účet na finančních trzích, který zůstal za naším očekáváním,“ říká Rolf-Jan Zweep, CEO ING Bank ČR a generální ředitel Wholesale Banking, a dodává: „O to více si ceníme nárůstu příjmů z klientských obchodů. Tento lokální růst je ve skutečnosti ještě vyšší, protože do reálných příjmů je zahrnut pouze alokovaný podíl na výnosech z obchodů realizovaných společně s ING Wholesale Banking Amsterdam a ING Wholesale Banking London.“
„V letošním roce se hodlá ING Bank ČR i nadále zaměřovat na svůj další růst a rozvoj. K tomu by mělo přispět pět základních cílů. Ty nás nutí obracet pozornost k těm oblastem bankovního trhu, v nichž si můžeme dlouhodobě udržet konkurenční výhodu,“ dodává Rolf-Jan Zweep. „Dříve jsme se zaměřovali pouze na růst účetního zisku. Nyní obracíme naši pozornost více k celkovému výnosu pro akcionáře (Total Shareholder Return), tedy na maximalizaci hodnoty společnosti (Maximizing Value Creation).“ uvádí Rolf-Jan Zweep. Proto ING spustila program „Managing for Value“, který směřuje rozhodování k tvorbě ekonomického profitu - to je zisku, který vznikne po zohlednění rizik a kapitálových nákladů. Ten je pro ING Bank ČR důležitějším ukazatelem než tradiční výsledek vypočtený účetními postupy.
Ukazatele za rok 2006 | Částky v milionev Kč |
---|---|
Celkový příjem | 984 |
Provozní náklady | (658) |
Zisk před opravnými položkami | 326 |
Čistý zisk | 245 |