...výkon severoamerické divize nealkoholických nápojů.
Druhý největší výrobce limonád na světě oznámil, že čistý zisk v prvním čtvrtletí stoupl na 1,10 miliardy dolarů čili 65 centů na akcii z 947 milionů dolarů neboli 56 centů na akcii před rokem.
Analytici oslovení firmou Reuters Estimates v průměru čekali zisk 61 centů na akcii.
Rozmanité portfolio výrobků - kam patří například nápoje pro sportovce Gatorade, energetické drinky SoBe či bramborové lupínky Lay - pomáhá firmě ustát celkový útlum v sektoru nealkoholických nápojů, způsobený tím, že spotřebitelé čím dál více dbají o své zdraví.
Konkurenční Coca-Cola se naopak spoléhá na svou celosvětovou expanzi, zejména na rozvíjející se trhy, kde zákazníci stále dychtivě konzumují slazené sycené nápoje.
Čtvrtletní tržby Pepsi stouply o 9 procent na 7,35 miliardy dolarů díky silnému odbytu v mezinárodní divizi společnosti.
PepsiCo současně potvrdila celoroční výhled s tím, že očekává zisk nejméně 3,30 dolaru na akcii.
Analytici oslovení Reuters v průměru očekávají celoroční zisk 3,32 dolaru na akcii z tržeb ve výši 37,88 miliardy.
[YORK/Reuters/Finance.cz]