Podle exministra průmyslu a místopředsedy ČSSD Milana Urbana předchozí vláda nevypsala na lukrativní zakázku běžné výběrové řízení, ale oslovila přímo Tatru, protože chtěla podpořit český průmysl. "Dneska to již není vůbec o českém průmyslu. Je to o dodávkách celého auta ze zahraničí. Myslím si, že to není důstojné pro Českou republiku a její armádu. Požádal jsem premiéra Topolánka o nápravu, případně o zrušení celého tendru," řekl Radiožurnálu Urban, který od předsedy vlády ještě nemá žádnou odpověď.
Celý projekt by podle informací Českého rozhlasu zrušil i šéf sněmovního výboru pro obranu za ODS Jan Vidím. Praga podle něj byla vedle francouzského Renaultu hlavním subdodavatelem s tím, že v Kopřivnici se mají vozidla jen montovat. "V podstatě poslední skutečně český produkt měl být právě produkt firmy Praga a ve chvíli, kdy i ten bude vyřazen z výrobního cyklu, pak se to auto u nás skutečně jenom smontuje ze zahraničních dílů a podíl českého zbrojního a automobilového průmyslu bude nula," doplňuje Vidím.
Ministerstvo obrany zatím do sporu mezi Pragou a Tatrou nechce zasahovat, neuvažuje ani o zrušení zakázky pro Tatru.
Tatra loni podle předběžných výsledků meziročně zvýšila tržby za prodaná vozidla o 28 procent na 3,647 miliardy korun. Počet prodaných vozů včetně rozložených sad se zvýšil téměř o 300 na 1607 automobilů, růst výroby pokračuje i letos. Firmu od podzimu ovládá skupina českých i mezinárodních investorů reprezentovaná Ronaldem Adamsem.