Její šetření zjistilo, že nově vzniklá společnost bude na českém trhu nadále čelit řadě silných konkurentů. I na pěti lokálních trzích (Cheb, Jablonec nad Nisou, Plzeň-město, Strakonice a Trutnov), kde podíl dosavadní Delvity, Billy a Penny Marketu překročí 25 procent trhu, nebude konkurence zásadním způsobem ovlivněna - kvůli přítomnosti dalších maloobchodních řetězců a kvůli plánovanému otevření dalších prodejen konkurenčních firem.
REWE Group, která v Česku provozuje zhruba 240 supermarketů Billa a diskontních prodejen Penny Market, chce 96 českých supermarketů Delvita koupit za 100 milionů eur (zhruba 2,8 miliardy korun). Podle odhadů Incoma Research a časopisu Moderní obchod přesáhl loni celkový obrat obou firem 34,5 miliardy korun.
Fúzi oznámily firmy už loni v listopadu, na začátku března pak Evropskou komisi požádaly o povolení fúze.
Společnost Delvita vytvořila belgická firma Delhaize. Delvita je již čtvrtým obchodním řetězcem, který se kvůli tvrdému konkurenčnímu boji o zákazníky rozhodl opustit český trh. V roce 2005 z ČR odešel Julius Meinl, loni jej následoval francouzský Carrefour a německý řetězec Edeka. Síť 27 supermarketů Edeka a 11 hypermarketů Carrefour získalo Tesco Stores ČR.