"Za největší úspěch osobně považuji meziroční nárůst našeho tuzemského prodeje o 3,3 procenta, který je téměř dvojnásobný oproti růstu domácího trhu. Výborně si vedl tmavý ležák s meziročním zvýšením o 56 procent a také nealkoholické pivo, kterého jsme prodali o 43 procent více. Pozitivní vývoj pokračuje i v letošním roce," uvedl Boček.
Na růstu vývozu se nejvíce podílely tradiční země, jako je Německo, kde prodej ležáku vzrostl o pět procent na 189.000 hektolitrů, dále Británie s jedenáctiprocentním růstem a Slovensko, kam Budvar loni vyvezl o desetinu piva více. V Rakousku se export zvýšil o 13 procent, naopak v Rusku klesl o pět procent.
"Způsobila to transformace tamního našeho partnera. V prvním čtvrtletí ale vše funguje již plnohodnotně," podotkl Boček. Na hlavní trhy podniku loni směřovalo 440.000 hektolitrů piva. Zbylou pětinu firma vyvezla do ostatních 45 zemí. Nově začal Budvar dodávat své pivo na Maltu, nejdál vyváží na Nový Zéland.
Tržby podniku loni vzrostly o dvě procenta na zhruba dvě miliardy korun. Pivovar do rozvoje investoval přes čtvrt miliardy korun, z toho 67 milionů stála výměna části balící linky. Za 57 milionů korun Budvar nakoupil nové přepravky a 16 milionů vložil do úpravy pastérů. "Investice směřují hlavně do zefektivnění výroby, dále podpory prodeje, což bylo loni 45 milionů korun, a také do úspor energií, jejichž cena rok od roku stoupá," řekl Boček. Za posledních 16 let investoval Budvar do modernizace a rozvoje asi tři miliardy korun.
Budějovický Budvar je po Plzeňském Prazdroji a Staropramenu třetím největším pivovarem v České republice a zároveň třetím největším domácím exportérem piva. Zaujímá bezmála šestnáctiprocentní podíl na exportu piva z ČR a je druhým největším vývozcem ležáku. Své produkty dodává do více než 50 zemí světa.
Nynější vláda Mirka Topolánka nedávno dala najevo, že ve svém funkčním období uvažuje o jeho prodeji. Poslední pivovar v majetku státu se tak možná do roka přemění z národního podniku na akciovou společnost. Budvar je národním podnikem již od roku 1967. Zaměstnává přes 670 lidí. Hodnota značky se odhaduje na 20 miliard až 30 miliard korun.