"Chceme zvyšovat povědomí lidí o originálních českých značkách, informovat a vzdělávat spotřebitele a aktivně řešit otázku ochrany duševního vlastnictví firem," řekl dnes předseda sdružení České značky Martin Klofanda, který je zároveň PR manažerem členské firmy Kofola.
Mezi podobná sdružení v ČR patří Klasa, Český výrobek nebo České sdružení pro značkové výrobky, které od prvního dubna rozjelo billboardovou kampaň na podporu značek. "Tyto spolky sdružují několik desítek členů a organizují velké reklamní kampaně. České značky naopak plánují rozšířit sdružení na maximálně desítku členů, protože malý počet firem zefektivňuje spolupráci. Chceme se soustředit spíše na menší, ale o to účinnější projekty," uvedl Klofanda.
Podle něj představuje vážný problém i plagiátorství. "Finanční ztráty firem, které jsou tímto problémem postiženy, se pohybují v řádech stovek milionů korun ročně," upozornil.
Členy sdružení jsou kromě Kofoly firmy Bernard, Madeta, Triola, Klimatex a Elton Hodinářská, která vyrábí hodinky značky Prim. Tyto společnosti zaměstnávají domácí pracovníky a většinový podíl jejich výroby je v České republice.
České značky spolupracují s ministerstvem průmyslu a obchodu a se Svazem průmyslu a dopravy. V budoucnu plánují zahájit spolupráci s Českou televizí a tuzemskými univerzitami. Sdružení předpokládá rozšíření činnosti i do zahraničí. "V budoucnu nevylučujeme naše působení i na zahraničních trzích a na zahraniční spotřebitele," podotkl Klofanda.