Společný podnik, kam PPF vloží své veškeré pojišťovací aktivity a Generali svůj byznys ve střední a východní Evropě, se stane nejvýznamnějším v regionu. Jeho hodnota dosáhne přibližně 5,1 miliardy eur, PPF díky transakci získá 1,1 miliardy eur.
Dohoda údajně zahrnuje v případech neřešitelných sporů a zásadního porušení smlouvy kupní opci pro Generali a v určitých případech prodejní opci pro PPF. Obě smluvní strany se tak podle serveru dohodnou na určitém datu, ke kterému budou měřit úspěšnost společné firmy. A stanoví si na to určitou hranici, hodnotu akcií či zisk. Tehdy podle informací Aktuálně.cz přijde okamžik, který může vyústit v konečný odprodej ČP do rukou Generali. "Po výplatě časové prémie plánuje Kellner (majoritní vlastník PPF) odprodat svůj podíl ve společném podniku," řekl serveru zdroj z blízkosti Petra Kellnera pod podmínkou anonymity.
PPF tento scénář odmítla potvrdit. "Naším cílem je společně rozvíjet aktivity na pojišťovacím trhu společně s Generali a tím získat výhodu. Definitivní prodej není rozhodně možností měsíců ani roku či dvou," řekl Aktuálně.cz ředitel marketinku a komunikace PPF Jiří Hájek.
Časová prémie však podle serveru míří k době vzdálenější. "Do roka bude transakce uzavřena, poté budou chtít firmy minimálně tři roky (ale spíše pět) profitovat ze spojení. Prémie by pak reálně byla svázána s rokem 2011, či 2013," napsal Aktuálně.cz.
Dohoda Generali a PPF oceňuje největší český pojišťovací ústav na 3,6 miliardy eur (asi 101 miliard korun). Generali do společného podniku vloží 1,1 miliardy eur (asi 31 miliard korun) a svá středoevropská aktiva, celkem v hodnotě 1,5 miliardy eur. PPF do něj vloží aktiva České pojišťovny a bude mít podíl zbylých 49 procent.
PPF je asi nejsilnější finanční skupinou pocházející z ČR. Ovládá Českou pojišťovnu, patří jí také splátková společnost Home Credit nebo PPF Banka (někdejší První městská banka). Skupina, která má hlavní sídlo v Nizozemsku, spravuje aktiva v hodnotě více než 220 miliard Kč. V posledních letech se PPF snaží s finančními produkty expandovat na zahraniční trhy, zejména na východě.