Někteří poslanci minulý týden vyzvali ministryni obrany Vlastu Parkanovou, aby zakázku zrušila. Nelíbilo se jim ukončení smlouvy s Pragou, která měla dodávat nápravy a převodovky. Podle místopředsedy ČSSD Milana Urbana to téměř vylučuje české firmy, a odpadá tak hlavní důvod, proč Tatra získala zakázku bez tendru.
Podle ministerstva se vyloučením Pragy snížil podíl českého průmyslu na projektu z 1,714 miliardy na 1,64 miliardy korun. Zahraniční dodávky se zvýšily z celkové částky 469 milionů korun na 543 milionů. O tento rozdíl se ale zároveň podle ministerstva zvýšily offsetové programy.
Armáda proto o změně nebo rušení smlouvy neuvažuje, řekl ČTK Čírtek. Ředitel Tatry Adams doplnil, že se na dodávce podílí 144 českých firem z celkového počtu 166 subdodavatelů. Proč Tatra zrušila spolupráci s Pragou, nechtěl uvést. Praga se ale proti tomu bude bránit u soudu. Její finanční ředitel a předseda představenstva David Brázda dnes potvrdil, že firma nejpozději v pátek podá žalobu.
Adams nechtěl mluvit ani o jednotlivých dodavatelích. Motor a kabinu by měl dodat francouzský Renault. Podle informací ČTK se z českých firem na zakázce podílí mimo jiné SVOS Přelouč, která má na starosti pancéřování vozů. Tlumiče vyrábí firma Brano. Výroby se účastní i firmy Barum Continental nebo SEAL-navijáky. "Z 80 procent jde o české auto," doplnil Adams.