Podle společnosti Praga měl být typ vozu, který Tatra představila jako T810, původně sestaven z motoru Renault, převodovky Praga, tří náprav Praga, kabiny Renault a brzd WABCO. Zástupci Pragy se domnívají, že jejich převodovka a nápravy byly nahrazeny zahraničními výrobky.
Vypovězení smlouvy Tatry s Pragou se nelíbí některým poslancům; minulý týden vyzvali ministryni obrany Vlastu Parkanovou, aby zakázku pro Tatru zrušila. Podle místopředsedy ČSSD Milana Urbana ukončení smlouvy s Pragou téměř vylučuje české firmy, a odpadá tak hlavní důvod, proč Tatra získala zakázku bez tendru.
Podle ministerstva se ale vyloučením Pragy snížil podíl českého průmyslu na projektu z 1,714 miliardy na 1,64 miliardy korun. Zahraniční dodávky se zvýšily z celkové částky 469 milionů korun na 543 milionů. O tento rozdíl se ale zároveň podle ministerstva zvýšily offsetové programy.
Generální ředitel Tatry Ronald Adams ve středu na brněnském veletrhu Idet řekl, že se na dodávce podílí 144 českých firem z celkového počtu 166 subdodavatelů. Proč Tatra zrušila spolupráci s Pragou, nechtěl uvést.
Smlouvu o nákupu 555 nákladních vozů za 2,6 miliardy korun podepsal loni v prosinci bývalý ministr obrany Jiří Šedivý. Armáda o změně nebo rušení smlouvy neuvažuje.