Výsledek prezentovali jako nečekaný úspěch rakouských vyjednávačů v Bruselu. Rakousko se údajně prosadilo poukazem na to, že v něm představuje tranzitní doprava větší podíl na celkovém objemu nákladní dopravy než v jiných zemích EU.
Průměrné mýtné se tak v Rakousku od poloviny roku zvýší z 22,7 na 26,9 centu za kilometr. Státní společnost Asfinag, která je v Rakousku pověřena výstavbou a údržbou dálnic, tak podle odhadů zvýší své roční tržby z mýtného o 115 milionů eur (více než tři miliardy korun).
Mimořádné zvýšení mýtného, proti němuž se Brusel původně rozhodně stavěl, bude diferencované podle počtu náprav: u nákladních vozů se dvěma nápravami bude činit 2,5 centu, se třemi nápravami 3,4 centu a u čtyř- a vícenápravových vozů pak 5,1 centu na kilometr.
Pro přepravce má být zvýšení kompenzováno snížením daně z motorových vozidel o polovinu. Naopak státní pokladně má tuto ztrátu více než vynahradit zvýšení daně z pohonných hmot o tři až pět centů na litr rovněž od poloviny roku.