Podle odborníků souvisí zájem o tyto vozy vyšší cenové kategorie s rostoucí koupěschopností populace. Lidé si podle marketingového ředitele BMW ČR Petra Minaříka sportovní vozy nebo kabriolety pořizují pro volný čas jako druhé či třetí auto do rodiny, ale i jako výraz určitého společenského postavení. Kabriolety tvoří zhruba třetinu segmentu sportovních vozů.
Nejprodávanějším sportovním vozem na trhu je kabriolet Volkswagen EOS, který si pořídilo 51 zájemců. Následovalo kupé Mercedes CL s 20 prodanými exempláři a druhá generace roadsteru Audi TT s 19 prodanými vozy. Zatímco Volkswagen EOS a Audi TT lze pořídit za zhruba jeden milion korun, při koupi Mercedesu si zájemce musí připlatit více než 2,25 milionu.
Nejdražší sportovní vozy se v tuzemsku prodávají v jednotkách kusů. Například Ferrari, jehož cena se může vyšplhat přes sedm milionů korun, prodalo do dubna šest nových vozů, stejný počet připadá na Maserati a dva zákazníci odjeli v novém Lamborghini. Tato značka má od loňského roku v ČR prvního oficiálního prodejce, kterým je společnost Auto Exner.
Nejprodávanější tuzemská značka Škoda Auto v této kategorii zastoupení nemá, a tak zde české barvy hájí malosérioví výrobci sportovních roadsterů Kaipan a Gordon. Kaipan letos prodal pět vozů, Gordon jeden.
Přesto, že sportovní vozy tvoří jen zhruba 0,6 procenta celkového tuzemského trhu nových osobních aut, automobilky do segmentu stále vstupují s novými modely. Například Audi nedávno představila zcela nový supersportovní vůz R8. Jeho cena začíná na téměř třech milionech korun a na trhu by se měl objevit ve druhém čtvrtletí. "V současné době evidujeme desítky objednávek a vážných zájemců. Mimořádný zájem překonal všechna naše očekávání," uvedl vedoucí divize Audi společnosti Import VW Group Petr Neústupný.
Celkově prodali domácí výrobci a oficiální dovozci od ledna do dubna 42.079 nových osobních aut, což je o osm procent více než loni.