Tendry na nové stavby vypisuje ŘSD po téměř deseti měsících příprav. Na plánech výběrových řízení se již projevuje trend zahajování delších úseků silnic a dálnic, který prosazuje ministr dopravy Aleš Řebíček. ŘSD například vypíše tendr na dostavbu celých osmnácti kilometrů dálnice D8, ačkoliv původně plánovalo úsek rozdělit na šest samostatných staveb. Dálnice D8 by měla být dokončena do konce roku 2010.
Druhou nejdražší stavbou je část dálnice D1 kolem Kroměříže, která bude stát přes šest miliard korun. Všechny zbylé úseky přijdou ŘSD na méně než tři miliardy. Silnice první třídy číslo 56 na Ostravsku si vyžádá tři miliardy korun, dálnice D47 z Bohumína na hranici s Polskem vyjde na 2,7 miliardy a silniční obchvat Kolína na 2,2 miliardy. Všechny ceny jsou předběžné a pravděpodobně se v průběhu výběrových řízení sníží, upozornil Brunclík.
Ten také doufá, že vítězné firmy zahájí stavby co nejdříve. Podmínky budou co nejtransparentnější, aby se neúspěšní žadatelé nesnažili stavby zdržovat, sdělil Brunclík. Kromě zmíněných jedenácti tendrů by ŘSD chtělo v průběhu roku vypsat další soutěže na zhruba deset miliard korun. Dosud však neobdrželo povolení od Státního fondu dopravní infrastruktury, který všechny stavby prostřednictvím ŘSD financuje.
ŘSD ročně investuje do výstavby a údržby dálnic a silnic zhruba 50 miliard korun. V současné době je ve výstavbě 330 kilometrů nových komunikací, z toho 107 kilometrů dálnic. Letos hodlá ŘSD otevřít 24 kilometrů dálnic, 26 kilometrů rychlostních silnic a 24 nových kilometrů silnic první třídy. Celkové letošní investice do nově otevřených úseků přesáhnou 35 miliard korun.