Mezi priority v této oblasti podle Hodače patří dostavba úseku na dálnici D8 přes České středohoří. Výběrové řízení na stavbu za 12 miliard korun chce Ředitelství silnic a dálnic vypsat do 14 dnů. Úsek by měl být dokončen v roce 2010. Mezi další priority patří dostavba úseku rychlostní silnice R7 mezi Žatcem a Slaným a dostavba D47 z Lipníka přes Ostravu do Polska.
V létě by mělo ŘSD vypsat tendr na firmu, která postaví dálnici D3 a bude ji dalších 30 let provozovat v rámci pilotního projektu partnerství veřejného a soukromého sektoru. S vyhodnocením tendru počítá v červu 2008 a dokončením stavby nejpozději na začátku roku 2011. Podobným způsobem by měla vzniknout síť velkých center pro kamiony u tuzemských dálnic, která by absorbovala nákladní vozidla v případě ucpaných tahů.
Ministerstvo se podle Hodače potýká s velkou rozestavěností drobných silničních úseků a nedostatkem peněz na jejich dokončení. Roční deficit financování dopravní infrastruktury se přitom pohybuje kolem 31 miliard korun ročně. Jeho pokrytí by mělo zajistit čerpání rezerv jednotlivých ministerstev.
Dlouhodobě by měla stálý přísun financí zajistit zákonná úprava, která do dopravy nasměruje příjmy z dálničních známek, mýtného a daně z minerálních olejů. Na mýtném zatím stát vybral 1,76 miliardy korun. V nejbližších dnech by mělo ministerstvo rozhodnout o druhé etapě zpoplatnění vybraných komunikací k dálnicím. Již nyní ale označuje původní představu zpoplatnit 1100 km silnic za nereálnou.