Firma Railreklam ovládá reklamní plochy a okolí železničních tratí, ve vlacích i na nádražích. ČD si podle MfD nenechaly udělat její tržní ocenění. 49procentní podíl prodaly bez výběrového řízení, s nabídkou oslovily šest firem. Deníku však ČD odmítly sdělit jejich jména i způsob jejich výběru. "Je to obchodní tajemství," řekl MfD mluvčí drah Ondřej Kubala.
Postup ČD se nelíbí velkým agenturám působícím na trhu s venkovní reklamou. Podle deníku by byly ochotné zaplatit za celou Railreklam až 120 milionů korun, dráhy však žádnou z největších pěti agentur neoslovily. Cena, kterou zaplatil Tardus, se jim zdá neodpovídající. "Ta cena je už na první pohled velmi nízká," řekl MfD ředitel EuroAWK Jaroslav Hanika.
Dráhy tvrdí, že o vstup velkých společností neměly zájem. Railreklam prý chtějí v současnosti vylepšit a právě velké firmě v budoucnu výhodně prodat. Tardus za vítěze určilo představenstvo ČD s tím, že splnil všechny podmínky a nabídl nejlepší cenu. Dozorčí rada podniku jen předem schválila vstup strategického partnera.
Tardus rovným dílem ovládají firmy Grand Princ a Chrisi Praga. Podle deníku za společností figurují ve spleti firem dva vlivní podnikatelé Michal Voráček a Roman Janoušek, kteří mají řadu přátel mezi tuzemskými politiky. O tom, že podíl v Railreklam získá Tardus, se v reklamní branži spekulovalo od samého začátku prodeje, píše MfD.