Nejčastějším prohřeškem je podle celníků chybějící palubní jednotka, která je k placení mýtného nezbytná. Řidiči také často porušují předpisy tím, že mají na jednotce špatně nastaven počet náprav kamionu. Právě počet náprav významně ovlivňuje sazbu mýtného. V průměru celníci zachytí 80 neplatičů denně.
V počtu zjištěných neplatičů mýtného "vede" celní ředitelství Plzeň s 2175 případy, před Brnem s 2120 případy a Prahou, která registruje ještě o 180 neplatičů méně. Nejmenší problémy s neplatiči mají v Hradci Králové. Regionální počty mýtných hříšníků ovlivňuje počet zpoplatněných úseků na daném území. Pravě z Plzně, přes Prahu na Brno, vede nejzatíženější dopravní tepna v republice, složená z dálnic D5 a D1.
Mýtné se v České republice vybírá od 1. ledna na necelých tisíci kilometrech dálnic a rychlostních silnic; povinnosti platit podléhají vozy o hmotnosti 12 tun a více. Dopravci dosud na mýtném zaplatili přes dvě miliardy korun. Na řádné placení mýtného dohlížejí celníci 24 hodin denně, k dispozici mají 25 speciálních vozidel vybavených moderními komunikačními technologiemi.
"Celníci si vedou mimořádně dobře, míra jejich záchytu šesti stovek neplatičů týdně odpovídá zkušenostem při spouštění mýtného systému například v sousedním Rakousku," řekl k tomu Karel Feix, ředitel firmy Kapsch, která mýtný systém v ČR vybudovala a pro stát spravuje.