Respondenti se pokusili odhadnout celkové škody, které jim loni takové incidenty způsobily. Průměrná hodnota v každé firmě dosáhla 1,82 milionu dolarů (40 milionů korun).
"K tomu je nutné připočítat další ztráty i v případě, kdy nejsou ztracená data nikdy použita, tedy náklady spojené s nutností informovat klienty či náklady vzniklé ztrátou důvěry zákazníků," uvedla marketingová manažerka McAfee pro Česko a Slovensko Alžběta Žbánková.
Průzkum se rovněž zaměřil na slabá místa, kudy citlivá data odtékají. Téměř dvě třetiny dotázaných jsou přesvědčeny, že za únik dat mohou vlastní zaměstnanci. Plných 23 procent účastníků průzkumu se domnívá, že se tak děje úmyslně. Přesto téměř polovina dotázaných společností nemonitoruje činnost zaměstnanců poté, co podají v práci výpověď a mohou dat zneužít.