Obalů se v Česku produkuje čím dál víc. Na své si v posledních dvou letech přišly například výrobci skleněných obalů. Dva největší, Vetropack Moravia Glass v Kyjově a Avirunion z Dubí, dostali několik zakázek na nové pivní lahve. Na nový vyšší typ skla postupně přestupuje řada větších pivovarů. Naopak osm velkých výrobců kovových obalů vykazuje menší růst než dosud. Podle institutu SYBA je to například tím, že v Česku nemají tradici plechové obaly na nápoje.
Dařilo se i výrobcům obalů z papíru a lepenky. Kromě krabic tam patří například i výroba etiket. V objemu produkce tento obor vede a lze očekávat, že si tento trend udrží, zhodnotil ředitel institutu SYBA Vlado Volek. Papír se nedá všude nahradit, někde ho ale postupně vytěsňují plastové obaly. "Plasty jsou obalovým materiálem s největší dynamikou růstu, o 50 procent nad průměrným růstem výroby obalových materiálů," podotkl Volek.
Podle něj se české podniky z obalového průmyslu v cizině obecně dobře uchytily, především proto, že většina z nich má zahraniční majitele. Až 25 procent českých obalů směřuje do zahraničí. Například čeští výrobci dřevěných obalů se uplatňují především za hranicemi. "Všechna ta auta a stroje je potřeba v něčem bezpečně přepravit," vysvětlil Volek.