"Projekt má tendenci spíš šetřit, používají se tady víceméně materiály naší výroby oproti minulým letům," řekl novinářům Kučera při prohlídce rozestavěné stanice. Obklady budou ze smaltovaných plechů, podhledy z hliníků a nosné sloupy budou natřeny. Stanice spolu s úpravami okolí bude stát 1,6 až 1,8 miliardy korun, dodal.
Stanice je zhruba 200 metrů dlouhá a 27 metrů široká. Nástupiště je jako obvykle stometrové, do vlaků budou lidé nastupovat ze stran, nikoli ze středové části. Přibližně 80 metrů z délky stanice v prvním podzemním podlaží je vyčleněno pro obchody a služby. Ze stanice budou čtyři výstupy, dva povedou k obchodnímu domu a po jednom do Prosecké a Vysočanské ulice.
Stanice bude poměrně zvláštní tím, že ačkoli je ve volném prostranství, na povrchu budou jen malé budovy pro výstup a nástup. Podle Kučery to bude díky řadě prosklených otvorů ve stropě jedna z nejsvětlejších stanic v pražské podzemní dráze.
Výstavba stanice začala v září 2004. Z povrchu bylo odtěženo asi 70.000 metrů krychlových zeminy. Železobetonovou konstrukci tvoří asi 23.000 metrů krychlových betonu. Stavební práce zatím podle Kučery neprovázely žádné potíže. Dělníci se jen museli vyrovnat s poměrně silným pramenem podzemní vody. Podloží je pískovcové.
Nový úsek trasy metra C bude dlouhý 4,6 kilometru. Bude mít tři stanice: Střížkov, Prosek a konečnou Letňany, kde bude velký autobusový terminál a záchytné parkoviště. Náklady budou asi 15,5 miliardy korun, budované tři stanice obslouží oblast, v níž bydlí kolem 50.000 lidí. Nový úsek metra by měl začít sloužit lidem zhruba v polovině příštího roku.