Se slevou přesahující 200.000 korun lze pořídit například rodinný Volkswagen Sharan, jehož cena v provedení Sportline Business 1,9 TDI začíná na 865.400 Kč. Podobnou slevu dovozce značky poskytuje i na terénní Touareg.
Nejprodávanější značka na trhu, tuzemská Škoda Auto, nabízí zákazníkům možnost zaplatit za vybraný vůz polovinu ceny a zbytek doplatit po roce ježdění.
Peugeot nyní láká na klimatizaci ke všem osobním vozům zdarma a další francouzská značka Citroën zlevnila modely C4 a Berlingo až o 150.000, respektive 160.000 Kč na necelých 350.000 korun. Model C3 zlevnil o 99.000 na 261.000 Kč.
Stotisícovou slevu nabízí i Ford u svého modelu Fusion Champion. Konkurenční Opel poskytuje do konce června na své modely slevy od 35.000 do 80.000 korun. Nejvíce lze ušetřit na voze Vectra, který je nyní k mání od 496.900 Kč.
Cenová zvýhodnění nabízejí i prodejci luxusních značek. Audi do konce května poskytuje k modelům A4 sportovní paket v hodnotě přes 184.000 korun. BMW šlo vedle slev cestou rozšíření servisního programu pro vozy vyrobené po 1. březnu. K těm nyní nabízí balíček BMW Basic Service Inclusive pokrývající bezplatnými opravami období pěti let, nebo ujetí 100.000 km.
Prodej nových osobních aut v ČR začal letos po loňské stagnaci výrazně růst. Odbyt od ledna do dubna stoupl téměř o osm procent na 42.079 vozů. Prodej lehkých užitkových aut se pak zvýšil o čtvrtinu na 17.588 vozů.