"Hledáme dlouhodobě cestu, jak zajistit každoroční potřebný objem peněz na dopravní infrastrukturu a nečekat pouze, zda něco zbude, nebo nezbude," zdůvodnil návrh náměstek ministra dopravy Jiří Hodač.
Na ministerstvu financí však podle deníku z této myšlenky nadšeni nejsou. "Do budoucna je naopak v zájmu státu, aby se povinné výdaje nezvyšovaly," uvedl mluvčí MF Ondřej Jakob, který roční příděl 45 miliard na dopravní cesty listu potvrdil. "Pro vládu jsou investice do dopravy prioritou," dodal.
Návrh by podle deníku přivítali zejména stavební firmy díky jistým zakázkám a řidiči, protože by cesty rostly rychleji a podle plánů.
Podle Ředitelství silnic a dálnic bude státní rozpočet v příštích letech garantovat nejméně 45 miliard na dopravní infrastrukturu ročně. Část peněz půjde také na železnice a další cesty, silnice však budou mít většinu.
ŘSD podle deníku rovněž slibuje, že do budoucna sníží cenu, za kterou postaví jeden kilometr dálnic. Koncem příštího týdne přitom ředitelství vypíše soutěž na výstavbu chybějícího úseku ústecké dálnice D8 mezi Lovosicemi a Řehlovicemi.