Teplé počasí výrazně zvýšilo prodej piva, limonád i ventilátorů

24.05.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 24. května (ČTK) - Češi kvůli teplému počasí začali v obchodech mnohem více nakupovat nápoje, ventilátory i letní oblečení. Například pivovary v těchto dnech hlásí až pětinový nárůst prodeje a pochvalují si dřívější nástup letní prodejní sezony. Vysoké teploty panují v Česku od minulého víkendu a podle meteorologů bude nadprůměrné teplo až do závěru června.

Nárůst prodeje piva o zhruba 20 procent proti průměrným hodnotám díky letním teplotám ohlásil například trojlístek pivovarů Litovel, Zubr Přerov a Holba Hanušovice. "Zvýšil se prodej hlavně sudového piva a lidé při současných letních teplotách více pijí také nealkoholické pivo," řekla ČTK mediální zástupkyně této pivovarnické skupiny Hana Matulová. Dodala, že nejvyšší nárůsty prodeje tato trojice pivovarů zaznamenává hlavně v rekreačních oblastech.

Letošní teplé a suché jaro pomáhá také pivovarům na Vysočině. Například humpolecký Rodinný pivovar Bernard v dubnu prodal nejvíce piva ve své historii. Bernard za první tři měsíce tohoto roku uvařil 30.191 hektolitrů piva, o jedno procento více než za loňské první čtvrtletí. V dubnu ale bylo prodáno 12.330 hektolitrů a díky tomu se výstav za první čtyři měsíce roku meziročně zvýšil o více než šest procent.

Mluvčí obchodního řetězce Tesco Stores ČR Jana Matoušková ČTK řekla, že v těchto dnech výrazně vzrostl především prodej nápojů či zmrzliny. "Z nápojů se nejvíce prodává neochucená voda, ale pak také minerálky a limonády s příchutěmi. Další velmi žádanou položkou je samozřejmě pivo," uvedla Matoušková.

Podle mluvčího sítě prodejen se spotřební elektronikou Euronics a Proton Bohuslava Komína se po příchodu teplého počasí velmi výrazně zvýšil prodej ledniček včetně dražších modelů se zabudovaným zařízením na čepování piva. "Za poslední měsíc šel hodně nahoru také prodej ventilátorů a mobilních klimatizací, které nakupují hlavně podnikatelé do svých kanceláří," podotkl Komín.

Lidé podle Matouškové mnohem více nakupují rovněž letní kolekce oblečení a vybavení pro cyklistiku, kolečkové bruslení či camping. "Během tohoto teplejšího počasí jsme zaznamenali zvýšené prodeje opalovacích prostředků a tělových mlék s přídavkem samoopalovacích látek. Zákazníci rovněž vyhledávají přípravky, které ošetřují vlasy poškozené slunečním zářením," podotkla.

Zatím menší zvýšení prodeje zaznamenala společnost Tesco u větráků a klimatizací. "Ten největší nárůst očekáváme v opravdu parných letních dnech," uvedla Matoušková.

Měsíční předpověď Českého hydrometeorologického ústavu předpokládá, že období od 21. května do 20. června bude jako celek teplotně nadprůměrné a srážkově podprůměrné. Současný týden bude pravděpodobně z celého období nejteplejší.

Obchodníci pozorně sledují předpovědi počasí, aby mohli přizpůsobit nabídku zboží. "Například v centrálních nákupních uličkách, do kterých zákazník vejde hned při vstupu do obchodu, umístíme zboží, které s teplým počasím přímo souvisí. Chceme tím našim zákazníkům zjednodušit orientaci a usnadnit nakupování," podotkla Matoušková.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK