Zatímco počet volkswagenů v Česku roste, počet vozů sesterské automobilky Škoda mírně klesá. Loni se počet škodovek snížil o zhruba 10.000 na 1,768 milionu zejména kvůli pokračujícímu vyřazování starších modelů. Prodeje nových vozů obou značek letos stagnují, či mírně klesají. Zatímco Volkswagenu klesl odbyt o 2,6 procenta na 4394 osobních a užitkových aut, domácí Škoda zaznamenala pokles o 0,6 procenta na 19.530 vozů.
Nejoblíbenějším modelem Volkswagenu je v tuzemsku Golf, který je s 71.000 registrovanými vozidly desátým nejrozšířenějším modelem na trhu, následuje Passat s 51.000 vozy. V loňském roce byl Passat s 3040 prodanými novými auty nejprodávanějším modelem značky. Mezi užitkovými modely bezkonkurenčně vede VW Transporter s 12.500 registracemi.
Nejstarším modelem VW na českých silnicích je model VW 11 s průměrným stářím 47 let. Nejstarší registrovaný exemplář legendárního "brouka" pochází z roku 1961.
Volkswagen už dávno není jen laciným "lidovým vozem". Cena nejprodávanějšího Passatu nejde pod 670.000 korun a v luxusnějším provedení může přesáhnout jeden milion. Vlajková loď značky Phaeton, kterou si v Česku dosud koupilo 76 zákazníků, stojí více než dva miliony korun.
Výhradní dovozce vozů Volkswagen, Audi a Seat, společnost Import VW Group, zahájil svou činnost na tuzemském trhu v roce 1991. V současné době v importérské společnosti pracuje 127 zaměstnanců. Vozy značek Volkswagen, Audi a Seat prodává prostřednictvím sítě 124 autorizovaných prodejců.