Francouzská SNCF a německá Deutsche Bahn také podepsaly smlouvu o společném podniku na vysokorychlostních trasách; již dříve si však vyhradily, že každá bude používat svůj typ vlaku. Zatímco do Stuttgartu bude jezdit francouzský TGV, Deutsche Bahn bude na lince mezi Frankfurtem a Paříži využívat svůj rychlovlak ICE.
Cestovní doba mezi Paříží a Frankfurtem se zkrátí na 3:50 hodiny z nynějších šesti a čtvrt hodiny. Dnešní otevření tras spočívalo v tom, že na pařížské nádraží Gare de l'Est odpoledne zároveň dojel německý vlak z Frankfurtu a francouzský ze Stuttgartu.
Společný podnik pod názvem Aleo bude sídlit v Saarbrückenu. "Je to krásný symbol spolupráce mezi Francií a Německem," řekla šéfka SNCF Anne-Marie Idracová. Obě firmy musely řadu let shánět velká množství úředních povolení pro provozování svých soupeřících technologií na území souseda. Deutsche Bahn celý povolovací proces ve Francii stál celkem 36 milionů eur.
SNCF očekává, že železniční přeprava mezi oběma zeměmi se do roku 2012 díky rychlovlakům zdvojnásobí. Podle šéfa Deutsche Bahn Hartmuta Mehdorfa by obě trasy měly v roce 2012 přepravit 1,5 milionu cestujících.
Mehdorf však také prohlásil, že do projektu mezistátní evropské vysokorychlostní železnice by mohlo nakonec vstoupit až devět evropských železnic. Mohlo by to znamenat naplnění evropského snu jet jedním vysokorychlostním vlakem z Barcelony až do Budapešti.
Na nových francouzsko-německých trasách se má jezdit průměrnou rychlostí 320 kilometrů za hodinu. TGV na nejnovější trase do Německa a Švýcarska v dubnu na zkušební jízdě dosáhla světového železničního rychlostního rekordu 574,8 km/h.
Železnice si od mezistátních tras rychlovlaků slibují, že dokážou konkurovat letecké dopravě. Jízdenka z Francie do Paříže má stát ve druhé třídě 99 eur (asi 2820 korun).
Rychlovaky ICE vyrábí německý Siemens spolu s kanadským Bombardierem. TGV je produktem francouzského Alstomu a oba výrobci bojují ve světě o exportní trhy v hodnotě několika miliard dolarů ročně.